Dzieci kontra śmieci

0
154

Wychodząc naprzeciw aktualnym potrzebom w zakresie ochrony środowiska, a co za tym idzie koniecznością edukacji społeczeństwa związaną z segregacją odpadów, nauczyciele i uczniowie Szkoły Podstawowej w Lipie opracowali i wdrożyli Szkolny Program Edukacyjny pn. „Dzieci kontra śmieci, czyli segregacja odpadów”.

Celem nadrzędnym programu jest uwrażliwienie dzieci oraz ich edukacja, w formie przystępnej dla danej kategorii wiekowej, w zakresie umiejętności segregacji śmieci. Wierząc w mądrość przysłowia ludowego „Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci”, można sądzić, że im wcześniej zajmiemy się taką właśnie edukacją, tym efekty będą większe. Dlatego też w realizacji programu biorą udział wszystkie dzieci i uczniowie naszej szkoły, począwszy od oddziałów przedszkolnych 3, 4, 5-latków, a skończywszy na uczniach klasy VIII.

Poprzez realizację programu pragniemy osiągnąć najtrudniejsze, a zarazem najważniejsze zadanie edukacji ekologicznej jakim jest zmiana przyzwyczajeń i nawyków odnośnie ochrony środowiska naturalnego u dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Dzieci z przedszkola i młodzież ze szkoły zdobędą wiedzę o środowisku przyrodniczym naszego terenu, zjawiskach w nim zachodzących i poznają skutki degradacji przyrody. Rodzice jako współuczestnicy programu będą uczestniczyć w większości przedsięwzięć przez co zintegrują się ze szkołą i wypromują działania w środowisku.

Jednym z pierwszych zadań realizowanych w związku z projektem było sprzątanie naszego najbliższego świata. 6 października 2020 r. uczniowie i dzieci, ubrane w wyznaczone kolory: zielony, żółty, niebieski, brązowy (nawiązujące do barw pojemników do segregacji odpadów) oraz zaopatrzone w rękawiczki i jednorazowe worki, udały się, wraz z wychowawcami, na teren przyszkolny w celu zbierania odpadów. Po wykonaniu tego zadania, uczestników pochłonęła kreatywna praca artystyczna, wykonywana na betonie kolorową kredą z wykorzystaniem materiału przyrodniczego, przedstawiająca świat czysty i świat zanieczyszczony.

(SPL)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Proszę wpisać tutaj Twoje imię