Kilka “ALE” ws. remontu DK3

2
5426

Przeczytałem Państwa artykuł “To się porobiło” i chciałem w kilku zdaniach odnieść się do tej całej niekomfortowej sytuacji. Na początku jednak chcę podziękować za darmową reklamę. Tak, jak Państwo napisaliście, mamy utrudnienia i kłopoty z dostaniem się do naszych firm. Oczywiście cieszymy się, że powstanie nowa, lepsza droga, nowy chodnik, który był w fatalnym stanie ale jest kilka “ALE”.
Po pierwsze, ani miasto ani starostwo nie powiadomiło nas, że droga będzie zamknięta i nieprzejezdna. Płacimy kilkanaście tysięcy rocznie podatku od nieruchomości, płacimy ZUS i podatki. Czy nie powinniśmy zostać dużo wcześniej powiadomieni o takiej sytuacji, aby mieć czas na powiadomienie swoich dostawców i odbiorców, zorganizowanie (wynajęcie magazynu w innym dostępnym miejscu)? Jedynie wykonawca dwa dni przed zamknięciem drogi przyniósł pismo, że taka sytuacja będzie mieć miejsce. To chyba nie jest poważne traktowanie przedsiębiorców, mieszkańców – podatników?
Remontowany odcinek drogi Wieniawskiego został tak podzielony, żeby był dojazd do supermarketu nieprzerwanie, czyli w połowie wjazdu jeden odcinek, a później z drugiej strony drugi – widać duży może więcej?
W oznakowaniach na barierkach jest zakaz ruchu i informacja “nie dotyczy mieszkańców i firm posesji przy tej ulicy” – pytam więc jak to rozumieć, skoro droga jest całkowicie nieprzejezdna?
Czy nie powinna być droga tak remontowana, jak robi się na zachodzie – najpierw jedna połowa jezdni, a później drugi pas, chodniki są na tyle szerokie, że można też było utworzyć tymczasową jezdnię z jednego chodnika, a z drugiej strony dla pieszych. Czy ktoś się nad tym zastanawiał? Może wystarczyło zapytać o zdanie zainteresowanych, aby nikt nie był pokrzywdzony?
Remont nie potrwa tydzień, dwa tylko minimum 3 miesiące. W tym czasie firma może zbankrutować, stracić klientów – nie tylko na 3 miesiące, ale całkowicie. Zdobyć klienta i odzyskać jest dziś bardzo trudno, ale stracić bardzo szybko. Kto zrekompensuje te straty (nieszczęśliwie złożyło się, że ta sytuacja ma miejsce w najlepszych dla nas miesiącach, przed sezonem grzewczym, a jak wiadomo powszechnie zajmujemy się sprzedażą armatury grzewczej).
Czy na czas remontu nie powinno udostępnić się dla ruchu kołowego ul. Chrobrego oraz Rynku, aby ułatwić ruch w mieście? Błądzą obcy, ale i swoi też mają problemy jak się okazuje. Oznakowanie też chyba nie należy do najlepiej zorganizowanych. Może już w Paszowicach powinien stać znak i objazd przez Zębowice na drogę Kuzienniczą dla jadących do Legnicy? Byłoby to dużym ułatwieniem i nie byłoby takich korków na światłach przy Poniatowskiego.
Czy podobnie postąpiono by gdyby w tym samym miejscu był słynny Mercedes? Chyba, a właściwie na pewno – NIE.
Czujemy się mocno zażenowani, aby nie użyć mocniejszych słów, tym jak nas potraktowano. To chyba nie tak powinno wszystko wyglądać i daje dużo do myślenia, jak państwo traktuje drobnych przedsiębiorców, o których niby mówi się, że są motorem gospodarki.
P.L.

Na zdjęciu: Fragment ul. Limanowskiego podczas remontu, lipiec 2017

2 KOMENTARZE

  1. Nazeka pan jak nie wiem co moze jeszcze zadosc uczynienie i slonia ma zlotym łańcuchu . Wszyscy wiedziele ze beda remontowac tylko bidny pan nie wiedzial oj oj . Masakra zamias jakies pozytywne nastawienie ze cos sie dzieje ze wkoncu ta droga bedzie przejezdna a nie slalomy trzeba robic zeby pezejechc ten kawaleczek . Zeczy powodzenia takim ludziom zawsze cos przeszkadza, nieodpowiada itp .

  2. Witam , zgadzam sie w zupełnosci z artykułem . Sam prowadze małą firme kolo tej drogi . Wychodzi na to ze władze miasta mają w 4 literach nasze rodzine , naszą prace . Przeciez jak splajtujemy to powstanie nowy market , zatrudni sie ludzi za najniższą krajową udajac ze rozwija sie gospodarka a kapitał miasta bedzie uciekał z Jawora . Po co nam 7 supermarketów spożywczych w mieście 20 tys . Dawniej Jawor tętnił życiem był wspierany rynek teraz ten kapitał ucieka razem z ludźmi. Niedługo to w tym mieście będą same Banki dające emerytą pożyczki na wygórowany procent udając , że jest wporządku . Jak tak można było zrobić ? Przeciez można remontować drogę po jednym pasie ruchu .

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.