We Wrocławiu odbyła się 11. edycja Międzynarodowych Targów Turystyki i Czasu Wolnego. Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie” otrzymało do dyspozycji stoisko pod szyldem Dolnego Śląska, dzięki czemu przez trzy dni mogliśmy promować Krainę Wygasłych Wulkanów, nasze lokalne atrakcje, zabytki, ofertę warsztatową, noclegową i gastronomiczną oraz Sudecką Zagrodę Edukacyjną w Dobkowie.
W ciągu trzech dni stoisko obsługiwali Marta i Maciej Zawierucha z Zielonego Laboratorium z Rzeszówka, Alicja Lamparska współpracująca z Zamkiem Grodziec, Marzena Biernat i Damian Sadowski z Sudeckiej Zagrody Edukacyjnej w Dobkowie, Ewelina i Marzena Szkutnik z Czapli, a także pracownicy biura LGD – Gabriela Męczyńska i Marta Cieślak.
Stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza rodzin z dziećmi, nauczycieli oraz przewodników. Osoby te dopytywały głównie o ofertę warsztatową i noclegową oraz lokalne atrakcje i zabytki regionu Gór i Pogórza Kaczawskiego, jak również o nowopowstałe Single Tracki. Rozdaliśmy wiele ulotek, folderów i map. Ponadto na naszym stoisku można było dostać bawełnianą torbę na zakupy, pierniczki w kształcie wulkanu, breloki w kształcie wulkanu oraz odblaskowe opaski na rękę, a wszystko to z napisem Góry i Pogórze Kaczawskie, w ramach promocji tworzącego się Geoparku Kraina Wygasłych Wulkanów.
Dużą atrakcją dla odwiedzających była degustacja ziołowej herbatki przygotowanej przez Martę i Macieja Zawierucha z Zagrody Edukacyjnej „Zielony Wulkan”, a ponadto herbatka taka w formie suszu była rozdawana w papierowych torebkach. Do naszego stoiska podchodzili również inni wystawcy, z dużą ciekawością dopytywali o nasz region i najlepsze atrakcje turystyczne. Wymienialiśmy się materiałami promocyjnymi, być może w przyszłości nawiążemy współpracę.
Udział w Targach stanowi niezwykłą promocję naszego regionu, a co za tym idzie – Kraina Wygasłych Wulkanów jest coraz bardziej rozpoznawalnym regionem kraju, a swoją oryginalną nazwą i niespotykanymi atrakcjami przyciąga coraz więcej turystów, szkół i innych gości. Taka promocja i rozpoznawalność są bardzo ważne, zwłaszcza dla powstającego właśnie Geoparku Kraina Wygasłych Wulkanów.