40 milionowy pasażer Kolei Dolnośląskich

0
1887
Jubileuszowy pasażer otrzymał voucher na darmowe przejazdy Kolei Dolnośląskich.

Mieszkaniec Dolnego Śląska podróżujący w czwartek 11 października szynobusem Kolei Dolnośląskich relacji Jelenia Góra  – Wrocław  okazał się być 40. milionowym pasażerem naszego regionalnego przewoźnika. Ta ogromna liczba, która pokazuje, że utworzenie Kolei Dolnośląskich i konsekwentne rozwijanie ich oferty jest doceniane przez Dolnoślązaków.

Dla 40 milionowego pasażera przygotowano wyjątkową niespodziankę. Otrzymał on voucher na darmowe przejazdy, a na Dworcu Głównym czekał na niego tort, czerwony dywan i orkiestra.

 – Bardzo miły początek dnia nie tylko dla 40 milionowego pasażera, ale także dla nas, samorządowców. Na Dolnym Śląsku zbudowaliśmy jedną z najefektywniejszych spółek kolejowych w kraju – Koleje Dolnośląskie. Pojawienie się na torach taboru Kolei Dolnośląskich całkowicie zmieniło krajobraz transportu szynowego w naszym regionie. Pasażerowie, którzy lata temu zrezygnowali z tej formy podróżowania, znów wybierają kolej. Jestem przekonany, że dzisiejsze wydarzenie to wstęp do kolejnych sukcesów Spółki. Nie chcemy spoczywać na laurach. Cały czas pracujemy nad rozwojem Kolei Dolnośląskich. W planach mamy m.in. koncepcję Dolnośląskiej Trójaglomeracji połączonej szybkimi regionalnymi pociągami mówił marszałek Cezary Przybylski podczas jubileuszowej uroczystości.

Idea Dolnośląskiej Trójaglomeracji zakłada połączenie ekspresowym transportem regionalnym trzech głównych obszarów województwa: Wrocławskiego, Sudeckiego i Legnicko-Głogowskiego poprzez budowę nowych linii kolejowych, modernizację istniejących oraz reaktywację zlikwidowanych odcinków. Takie rozwiązanie umożliwiłoby mieszkańcom sprawne przemieszczanie się między aglomeracjami i np. podejmowanie pracy w innym mieście województwa przy zachowaniu codziennego, szybkiego i komfortowego dojazdu koleją.  

Dzięki modernizacji obecnej infrastruktury kolejowej oraz jej rozbudowie, centralne ośrodki tych aglomeracji, czyli Wałbrzych, Lubin i Wrocław powinny uzyskać wzajemne  połączenie między sobą w czasie poniżej  45 minut regionalnymi pociągami ekspresowymi – wyjaśniał Patryk Wild, radny województwa.

Wśród proponowanych przez samorządowców inwestycji, która  ma torować drogę do utworzenia Dolnośląskiej Trójaglomeracji są m.in.: budowa kolei aglomeracyjnej zagłębia miedziowego oraz nowe linie kolejowe na trasach Świdnica-Wałbrzych, Szczawno-Zdrój – Sędzisław.

To także przejmowanie przez samorząd regionu i reaktywacja zlikwidowanych linii kolejowych w Sudetach prowadzących do kluczowych ośrodków turystycznych regionu, parków narodowych, pomników historii, uzdrowisk i głównych ośrodków turystyki górskiej.