Głównym organizatorem kampanii prowadzonej we wszystkich krajach świata jest Women’s World Summit Foundation – genewska organizacja zajmująca się prawami dzieci i kobiet. W Polsce w koordynację kampanii włączyła się Fundacja po DRUGIE, działająca na rzecz młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym.
W ramach kampanii partnerzy przygotowują w swoim środowisku lokalnym wydarzenia, których celem jest kształtowanie świadomych postaw wobec przemocy. Zgłaszające się do udziału w kampanii placówki, instytucje, organizacje pozarządowe przygotowują działania edukacyjne i profilaktyczne, których motywem przewodnim jest budowanie prawidłowych postaw wobec przemocy, uwrażliwianie uczestników i wyposażanie ich w narzędzia niezbędne do właściwego reagowania na przemoc oraz szukania pomocy.
Działania kampanii rozgrywają się od 1 do 19 listopada 2019 r., a jej symbolem jest pomarańczowa wstążka. Prowadzone w ramach kampanii działania mają ostrzegać. Zwracać uwagę. Uczyć widzieć więcej i lepiej. Ta akcja nagłaśnia ważny i trudny problem, jakim jest krzywdzenie dzieci i młodzieży.
W Jaworze kampanie prowadziła Poradnia Rodzinna działająca przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jaworze. Podczas tych dziewiętnastu dni w Poradni Rodzinnej odbywały się dyżury specjalistów oraz spotkanie z prokuratorem. Do tegorocznej już II edycji, włączyły się organizacje i szkoły zajmujące się pracą z dziećmi i młodzieżą: SP 2, SP 5, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy, Ośrodek Wsparcia “Pod Zielonym Dębem”, Świetlica Terapeutyczna z Elementami Socjoterapii, Powiatowe Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego. Finałowa konferencja podsumowująca kampanijne działania odbyła się w Poradni Rodzinnej 19 listopada z udziałem delegatów organizacji i szkół biorących udział w realizowaniu celów oraz wiceburmistrz Eweliny Szynkler i naczelnika wydziału oświaty Wiesława Szymczyka. Koordynatorka psycholog Dorota Zatorska zapraszała poszczególnych działaczy do relacji z przebiegu zaplanowanych wydarzeń. A było tego sporo: przede wszystkim wykonanie pomarańczowych wstążeczek i wyjaśnienie symboliki, wykonywanie plakatów i udział w konkursach plastycznych, lekcje wychowawcze w szkołach podstawowych, różnego rodzaju warsztaty, podczas których omawiano tematykę zachowań agresywnych dorosłych wobec dzieci i dzieci wobec rówieśników, oraz sposoby radzenia sobie z agresją, warsztaty dla rodziców prowadzone przez psycholog Ewę Bering i inne, np. kulinaria w kolorze pomarańczowym (ciasto marchewkowe i zupa dyniowa), czy obdarowywanie przechodniów pomarańczowymi wstążeczkami przez uczniów SP2 i wyjaśnianie symboliki (uważaj, zwracaj uwagę, nie bądź obojętny). W ramach kampanii ogłoszono konkurs literacki “Niemoc-przemoc-moc”. Prace oceniało jury w składzie: Barbara Polińska, Wanda Wypasek, Jarosław Plewiński, Janina Szkiłądź. W kategorii 12-15 lat pierwsze miejsce otrzymały Natalia Koniak SP5 oraz Eliza Gałka LO, wyróżnienia: Hanna Otto SP5 i Nikola Hudaczek ze świetlicy przy MOPS. W kategorii 16-18 lat pierwsze miejsce otrzymała praca Alicji Żydziak z PCKZiU, wyróżniono prace Krzysztofa Ponichtera i Mateusza Graczyka z MOW-u w Jaworze. W kategorii powyżej 18 lat najlepszy okazał się Mariusz Keler z PCKZiU, wyróżniono pracę Dominika Neumana z Ośrodka Wsparcia. Autorzy prac otrzymali dyplomy i nagrody oraz… pomarańcze, wpisujące się kolorem w kampanię. Na koniec wspólne zdjęcie i podziwianie wystawy, dokumentującej kampanijne działania. Pamiętajmy – sprzeciw wobec przemocy obowiązuje nie tylko w czasie kampanii.