Ogólnopolska akcja „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny” – to wykorzystanie sprawdzonej formuły weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta i regiony i przeniesienie jej na poziom krajowy.
Rok temu w akcji wzięło udział 400 podmiotów i 60 tysięcy turystów skorzystało z oferty, obecnie zgłosiło się 450 przedsiębiorców oferujących usługi turystyczne i okołoturystyczne, a organizatorzy akcji liczą, że liczba turystów, którzy wykorzystają zniżkę w roku bieżącym wyniesie około 100 tysięcy.
Głównym celem akcji jaki sobie stawiają organizatorzy to ożywienie krajowego ruchu turystycznego i zwiększenie wpływu turystyki na dynamikę rozwoju gospodarki.
Do wspólnej promocji polskiej turystyki zostają włączeni przedsiębiorcy turystyczni, którzy widzą walor promocyjny akcji i jej ogólnokrajowy wymiar. Jednocześnie przyciągają turystów do korzystania z ich usług. Wiadomo, że zadowolony klient chętnie wraca do miejsc, które zyskały jego uznanie. Ma to szczególne znaczenie w przypadku krótkich i często też spontanicznych wyjazdów. Gdy nie mamy zbyt dużo czasu na planowanie, wybieramy sprawdzone i rekomendowane przez znajomych miejsca.
Akcja „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny” ma także zachęcić Polaków do aktywnego spędzania wolnego czasu i zwiedzania Polski, poznawania jej turystycznego potencjału. Możliwość skorzystania ze zniżki jest skuteczną zachętą, bo jak wynika z badań w 2015 roku główną przyczyną nieuczestniczenia Polaków w wyjazdach turystycznych były powody finansowe (34,8%). Często jednak brak aktywności wynika z niewiedzy o bogatych zasobach turystycznego własnego regionu i okolic.
17 marca rozpoczyna się promocja usług w ramach pierwszego w tym roku turystycznego weekendu ze zniżką. Przede wszystkim działania w internecie, social mediach, w szczególności na FB „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny”, z wykorzystaniem kanału YouTube PolandTravel i emisja filmów tzw. wiralowych.
Organizatorzy akcji chcą, aby propozycje jakie pojawią się podczas akcji zachęciły Polaków do wyjazdu i zainspirowały do lepszego poznania kraju. A Polska ma wiele do zaoferowania – y 50 tysięcy szlaków turystycznych, ponad 18 tysięcy rowerowych, ponad 800 muzeów, 145 parków krajobrazowych i narodowych i 14 obiektów wpisanych na listę UNESCO
Szczegóły akcji na stronie: www.polskazobaczwiecej.pl
Partnerem akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny” jest PKP Intercity
inf. www.polskazobaczwiecej.pl
www.gov.pot.pl