Droga ekspresowa S3- jak idą prace? [WIDEO]

0
832

Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał skierowanie do przetargu ostatniego na południu Polski odcinka drogi ekspresowej S3 z Bolkowa do Lubawki.

 

źródło: You Tube

– Bardzo się cieszę, że kolejny odcinek drogi ekspresowej S3 z Bolkowa do granicy z Czechami jest kierowany do postępowania przetargowego. Rząd chce połączyć polskie porty w Szczecinie i Świnoujściu z południem Europy, co jest ważne dla wszystkich regionów, przez które przebiega trasa S3 – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Wiceminister Jerzy Szmit poinformował, że budowa 31 km trasy S3 od węzła w Bolkowie do granicy Polski w Lubawce będzie kosztować 3,2 mld zł. Inwestycja ma zostać ukończona do 2023 roku.

Przyszła trasa ekspresowa, łącząca Bolków z Lubawką, jest ostatnim, nieskierowanym dotąd do realizacji odcinkiem drogi S3 na południu Polski. Jest to kluczowy fragment drogi, mogący poprawić płynność ruchu oraz tranzytu na obszarach przygranicznych z Republiką Czeską, jak i zespołu portów Szczecin-Świnoujście z południowymi sąsiadami.

Droga S3 jest istotna przede wszystkim z uwagi na to, że po ukończeniu będzie łączyć zespół portów morskich Szczecin – Świnoujście na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego i Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski w Lubawce. – S3 będzie mieć kontynuację na terenie Republiki Czeskiej w postaci autostrady D11 (dotychczas droga ekspresowa R11). Połączenie obu dróg realizowane jest na podstawie międzynarodowej umowy rządowej – informuje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.

Długość całej trasy ekspresowej S3 to ok. 480 km. Stanowi ona element korytarza paneuropejskiego. Jako fragment europejskiej trasy E65, wiodącej z północy na południe Europy, docelowo połączy Malmö w Szwecji, będące ważnym ośrodkiem gospodarczym i portowym, z południem Europy, z miejscowością Chania w Grecji.

Przebieg trasy

S3 pobiegnie nowym śladzie, zbliżonym do dawnego biegu drogi krajowej nr. 5. Zadanie polega na budowie trasy od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra (z węzłem). W jej ramach planowane są dwa tunele.

 

Jedna przeprawa ma mieć 0,320 km długości, a druga 2,290 km. Jak podaje GDDKiA – zostanie ona najprawdopodobniej wykonana metodą NATM (Nowa Austriacka Metoda Górnicza). To znaczy, że w kategorii tuneli drążonych, w naszym kraju, zajmie ona pierwsze miejsce.

 

inf.MiB,  Rynek infrastruktury.pl, e-droga.pl, GDDKiA 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Proszę wpisać tutaj Twoje imię